yoga fall Ostrava

STROM (VRKSASANA - Vrkšásana)

STROM (VRKSASANA - Vrkšásana)

Účinky:

  • Posiluje stehna, svaly pánevního dna, lýtka, kotníky a chodidla
  • Udržuje rovnou páteř
  • Protahuje třísla
  • Protahuje hrudní svaly a ramenní klouby
  • Posiluje rovnováhu, pomáhá proti plochým nohám
  • Pomáhá proti ischiasu

Kontraindikace a omezení:

  • Bolesti hlavy
  • Nespavost
  • Nízký tlak (při vysokém nezvedejte paže vzhůru)

Návod:

Z pozice hory (Tadásana) přesuňte váhu na jedno z chodidel, klenbu nohy tiskněte do země. Pokrčte koleno a přitáhněte jej k hrudníku, poté umístěte chodidlo na vnitřní stranu stehna (nebo lýtko ne však na koleno), prsty míří směrem k podlaze. Podsaďte pánev, kostrč míří směrem k podlaze a spojte dlaně před hrudníkem. Poté upažte se spojenými dlaněmi nebo dlaně rozpojte a jednu ruku dejte na stehno ohnuté nohy, druhá paže nahoře jako větve stromu a protahujte boční část trupu. Představte si, že jste mezi dvěma zdmi, nepředklánějte se ani nezaklánějte. Pro lepší rovnováhu se dívejte na jedno nehybné místo před sebou.

Seznam všech pozic